Как в старом анедкоте - Whom how! Пусть не получилось пробраться в танцзону, пусть народ, снующий во время концерта по проходу, загораживал иногда сцену, пусть шляпа, брошенная Стивеном, не долетела в наш сектор ;) Это все фигня, по сравнению с тем удовольствим, которое получила от концерта. Услышать в живом исполнении баллады, от которых просто с ума сходили в далекие студенческие годы, то, как музыканты изощряются на инструментах - это было просто здорово.
Вопрос - кто изначально исполнил "Where the streets have no name"? PS. Дорвалась до самых первых альбомов. Как мало надо для счастья человеку - послушать Left to my own devices etc. во время обеденного перерыва :)))))))))))
Re: U2: История одного проекта Автор:GreenaДата: 08.02.07 09:58:38
"...В ходе службы вместо привычных гимнов будут исполняться такие на первый взгляд мирские хиты как Beautiful Day и (Pride) In The Name Of Love..." Не, ну никак не могу себе ТАКОЕ представить! Однозначно исполнение того же "Бьютифул Дэй" в ходе церковной службы (!) надо будет один раз услышать, ибо хоть семьдесят семь раз пытайся вообразить, а не вообразишь :)
В который раз замечаю, что праздников не жду... То ли дело было в далеком безоблачном детстве, когда к Новому Году начинали готовиться загодя, чуть ли не за месяц, мастеря на уроках труда игрушки для елки из яичной скорлупки, фольги, картона и прочей фигни, строили планы, куда и к кому сходим, какими вкусноястми и деликатесами порадуем родных за столом, кто во что нарядится... Нет ощущения праздника, не чувствуется оно... но лишь до того момента, когда все хлопоты, которые сейчас несешь сама, а не кто-то другой, завершены, и можно передохнуть... У праздников есть удивительное свойство - нести всеобщее позитивное настроение. Эзотерики могут объяснить это теорией эгрегоров; кто знает, может но и так. Но какие объяснения радости и хорошим эмоциям не находились бы, пусть всегда праздники несут нам добро и веру в светлое и что-то бесконечно прекрасное!
Re: С Рождеством!!! Автор:GreenaДата: 22.12.06 14:43:27
There are no black holes in ENIGMA`s musical universe. Nothing ever just vanishes here. It´s been 16 years since October 1st 1990, when ENIGMA's debut, "Sadness Part 1", rocked the earthly airwaves and hit the top of the charts with sounds the planet had never heard. All of a sudden ENIGMA was no longer a UFO but the most famous spaceship of world music - and the music world. On September 22nd, 2006 "A Posteriori", the sixth album of Michael Cretu´s ENIGMA project will be released.
…Ten…
With 35 million CDs sold worldwide, 50 number one hits, 90 platinum discs and songs appearing on more than 1,000 compilation albums, ENIGMA is the most successful German music project of all times. What is it about ENIGMA that has allowed it to reach such success? "Mood music, dance music, trip music, whatever you want to call it, the glossy pop of Enigma is an international pop phenomenon", writes the New York Times. "Enigma explores dance music´s mental as well as physical possibilities", asserts Entertainment Weekly. "Enigma is tripping the world of imagination", adds Japan's Elite. ENIGMA mastermind Michael Cretu only has one thing to say: "I make music for myself". That he reaches millions of people in the process makes each record a new challenge: "I don´t want to repeat myself musically, and I always want to create something new."
…Nine…
You can get an idea of where "A Posterior´" is heading from song titles such as "Dreaming Of Andromeda", "Message From Io" and "Goodbye Milky Way". It takes you on a voyage through a multilayered soundscape, to the limits of your sonic experience, but always stays true to the essence of ENIGMA. The album will carry any hitch-hiker along to explore extraordinary new galaxies aboard the sound-ship ENIGMA. There is also the overture that, as on the five predecessors, welcomes the listener to ENIGMA's latest album, before creating the first tonal Fata Morgana 30 seconds later. Wafting through a soft carpet of sound come mysterious voices suggestive of power , shouting something Latin into this new sound-sphere-a sphere where "A Posteriori" will linger. ENIGMA once again create associative sound-signals, that embed themselves in your head forever like a mental tattoo.
…Eight…
"I lock myself in my own world of thought, in a kind of hypnotic trance," says Michel Cretu. He writes, composes and arranges this seemingly other-worldly music in the same way he wants his listeners to experience ENIGMA. "I was able to transform myself into a kind of tranquil, spiritual state, so that I could reach a completely different atmosphere." The musical rush was just as strong on the maker of this music as it is on the listener. "I am always grateful for sources of inspiration, but there weren't any." No TV, no video clips, no studying the music charts. Instead Cretu was able to create his own ENIGMA universe with just a view of the Mediterranean and the stars, and his studio control room, which is a bit smaller these days. He "wanted to do justice to my own high musical ambitions." The result is an intergalactic soundtrip, in twelve stages, that lasts 53 minutes and 42 seconds. It is the longest of all of ENIGMA´s voyages so far, and one that guides its guests into unknown worlds, with every song leading into another orbit.
…Seven…
In a change from the previous five albums, there are hardly any lyrics on "A Posteriori". Language appears only in fragments, or as reminiscences of ENIGMA's own history. "Language is too limited und words are too small to get my sentiments and deepest thoughts across to other people," Cretu says. The musical vision of ENIGMA lives off what Michael Cretu calls "positive confusion". Whereas in the past Enigma used voices to serve as "human instruments" within an integrated concept, this album finds voices being used in a very dfferent fashion. "Voices for me are effects and sounds, nothing more", explains Cretu. He created digital voices-immaculate sounds from another dimension. "Although these artificial voices can be associated with human voices, something about them is disorienting, abnormal." The effect is magical.
…Six…
A new result. ENIGMA´s debut album "MCMXC a.D." redefined the idea of a "concept album," taking it to a completely new dimension. Never before had a concept, both musically and intellectually, been realised with such complexity. It was the birth of the "United Colours Of Music". Of course, the success of that album transcended cultures and continents, but so did the references and inspirations that Cretu melded together into a synthetic whole. Which is one of the main reasons for the success of all ENIGMA works up to this day. But "A Posteriori" goes a step further. No individual piece will be isolated from the ensemble to be marketed as a single. "I write books, not sketches. I make albums." With ENIGMA the song is always a way to reach the destination, and only comprehensible within a broader context. The result of that conscious decision is that "A Posteriori" is, so far, the most cohesive work in ENIGMA´s canon. "You can listen to it in repeat mode and it will go round and round, like a Ferris wheel. It starts in c minor and ends in c minor". Not only is c minor Michael Cretu´s favourite key, it also mirrors his initials. An uncanny coincidence, like so many things with ENIGMA…
Re: Напиши свою самую любимую фразу из песен Битлз! Автор:GreenaДата: 11.12.06 21:07:21
Когда сверстницы умирали от Юрки Шатунова, моя страдать по Диме Маликову :)))))))). А так в порядке очередности Pet Shop Boys (альбом Behavior меня сразил, сейчас сама не знаю, почему), U2, и потом пошло-поехало........
"Дай мне, Господи, мудрости, чтобы понять мужа моего... дай мне красноречия, чтобы найти с ним общий язык... дай мне терпения, чтобы выслушивать его капризы. Силы же, заметь, Господи, не прошу у тебя - а ведь прибью его нафиг!!!"
>Мне вообще весь A rush of blood любим...С самого >выхода X&Y я слушал диск до дыр..А недавно понял, >что они ничего не изменили за время паузы от A >rush of blood до X&Y.
Давненько тут не была ;) Ничего не изменили - как факт, вопрос в том, ЧТО они могли изменить и КАК? Немножко не по теме, но сдается мне, что у колдплееров тот самый творческий крЫзЫс, с которым сталкиваются рано или поздно все креативные натуры. Только рановато что-то кризис наступил... ЗЫ: Млин, вот слушала на днях что-то новое от Пет Шоп Бойз, и думала - какую же фигню они стали исполнять :( Куда девался весь пыл и задор, где их харизма?